Via deze open brief willen wij een grote zorg van ons, delen met u. Wij zijn stichting Straatwijs. Een stichting die opkomt voor Groningers die geen (t)huis hebben. Ook wel daklozen genoemd. Onze zorg wordt door vele onbekende én bekende Groningers, zoals Joram Krol (Stadsfotograaf), Jacob Kobes (Wijkagent Zernike en Paddepoel) en Oelinda de Vries (Nachtburgemeester van Groningen) ondersteund.

Van het vluchtige leven op straat naar eigen huisraad

"Ik ben op de koffie bij een cliënt thuis. Hij heeft een flink portie teleurstellingen en trauma’s in zijn rugzak. In het verleden is hij misbruikt. Een stabiele gezinssituatie was voor hem ver te zoeken. Na een turbulent leven waarin wonen in een opvanginstelling en bivakkeren op straat elkaar afwisselden, heeft hij nu een eigen huis." Straatwijs Blog van Joris Stavenga, werkzaam bij LIMOR. Lees het hele artikel.

Daklozen eerst naar de kapper en dan lekker eten!

Het is zondag 29 juli 2018, Groningen. Samen met Thomas Sykes Hairstudio en restaurant Block & Barrels organiseren we een speciale event voor daklozen. Een middag en avond waarbij daklozen helemaal centraal staan. Eerst lekker naar de kapper en daarna samen eten bij een heerlijk restaurant in de binnenstad van Groningen. Lees het hele artikel.

Afval

Het straatleven in Groningen wordt in beeld gebracht door Joram Krol. Lees hier zijn blogs en bekijk zijn foto's. Lees het hele artikel. Lees het hele artikel.

Spiritus

Aandacht maakt alles mooier!

Op 29 mei gaf IKEA Groningen in samenwerking met Stichting Straatwijs een gratis maaltijd aan bezoekers van de maatschappelijke opvang (Leger des Heils en de Open Hof). Lees het hele artikel.

Ons eerste event: de ontmoetingsdag!

Op 24 mei 2018 tussen 11.00 en 14.00 vond de ontmoetingsdag plaats in de Oude Gasfabriek te Groningen. Het doel van deze dag was dat dak- en thuislozen en hulpverleners met elkaar in contact konden komen op een laagdrempelige manier. Lees het hele artikel.

De mooiste reacties op Straatwijs.com

Het platform van Straatwijs heeft inmiddels zoveel positieve reacties binnengekregen, dat het ons leuk leek hier een blog aan te wijden. Lees hier al onze mooiste reacties die wij hebben ontvangen via Social Media. Lees het hele artikel.

• Geplaatst in Wensen
  • op 18-06-2017

Zo verliep de avond van Michel bij Little Steven!

Eindelijk is het zover: Straatwijs heeft de eerste Straatwens in Groningen kunnen vervullen. Mede dankzij het event van Let’s Fund. Michel bijt het spits af met zijn wens om een concert bij te wonen in Carré. Lees het hele artikel.

Doet ie het of doet ie het niet? Alledaagse kost in de Maatschappelijke Opvang.

Werken in de maatschappelijke opvang is fantastisch! Sommige mensen hebben een afkeer van onze doelgroep, totdat ze een keer echt goed in gesprek raken met een dakloze. Het zijn gek genoeg ook gewoon mensen. Mooie mensen, zoals jij en ik. Deze mensen hebben geen ‘rugzakje’ maar een aanhangwagen vol met ellende. Lees het hele artikel.

Dagelijks leven (14)   Hulpverlening (12)   Tips (3)   Verhalen (15)   Wensen (9)